diumenge, 23 de juny del 2013

El maleït reg, i primers tomàquets vermells

Ahir vaig anar al tros, doncs marxem fora per la revetlla, i amb  la intenció de plantar el que em quedava per casa (mongeteres baixes, pebrot eròtic  (picant) , carbasses, i cogombrets) més alguns enciams que vaig passar a comprar per planters Rovira (3 trocadero, 3 maravilla, 3 roure i 3 més de no recordo que ˆˆ) i de bonus 6 tomaqueres de penjar i una dotzena de mongeteres altes (per substituir les que no han crescut).

El problema va ser el de sempre, terra molt seca, tot i que finalment pel matí havia vingut un professional a revisar el sistema de la bomba de reg per evitar que entrés aire al circuit i no es regués.

Primer de tot, vaig a cercar aigua per poder regar el que planti, i em poso amb les mongeteres altes. Arranco les velles, i faig forats per les noves. Omplo forats amb aigua, i hi poso els plançons, tapo bé,  i més aigua.


Quan he acabat amb les mongeteres, els tubs de reg s'omplen, però "pixen" poc, per manca de pressió.
Parlant amb en Josep que estava a reg, m'explica com funciona tot plegat, i  després de dues proves, resulta que si la bomba del pou omple la bassa, i la bomba de la bassa rega, ens quedem sense electricitat (sense saltar res al quadre elèctric) .

Programem el pou perque no coincideixi amb el reg, rego "manualment" els 4 sectors, i llavors, hora i mitja més tard, em puc dedicar al meu tros.

Després de les mongeteres, ja regant, aprofito per plantar les tomaqueres a la seva parada, la carbassa a la parada de les patates (que en breu haurem d'arrencar, no han anat gaire bé), el cogombret i el pebrot eròtic. Ja tenim algún tomàquet madur, i
els pebrots comencen a agafar un tamany interessant.

Netejar un xic les parades d'herba, i ja cremadet pel sol (no m'hi pensava estar tanta estona) , cullo maduixes i marxo corrents a dinar,  que després toca cotxe per marxar de revetlla.
Us deixo unes fotos...

Parada de tomaqueres amb carbassa al final

Nous enciams 
Els tomàquets comencen a agafar color

Les maduixeres, impressionants


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada