divendres, 29 de març del 2013

Seguim plantant i netejant

Entre ahir i avui he fet força feina al tros, i la veritat, he acabat baldat.

Ahir vaig fer unes voltes per la comarca cercant una bala de palla, que finalment vaig trobar a la Cooperativa Agrícola de Cabrera de Mar. L'intenció amb la palla
es posar-la a les patateres, per intentar, sense trencar la parada en crestall, donar més alçada a la patatera pq faci més patates i més grosses.
Un cop la palla al cotxe, vaig recollir d'en Genís patates i carbassoneres i cap al tros que hi falta gent.


Les patates, a la parada dreta.
Patates ja en teníem plantades, però no sabem perquè, moltes no van reeixir. N'he sembrat un kilo més, de patata vermella (no tinc més referències), i m'ha donat per fer-ne uns 20-25 trossos amb dos grills... Un cop soterrats, He posat tota una capa de compost (desgraciadament no és gaire bó, però no en tenim més, i el subministrador del bo es nega a venir per l'estat del camí d'accés) a la zona de les patates, i ja posats, també a la zona on hi ha els enciams.
És la parada de la dreta, que arreu hi havia patates sembrades, i ara ja hi hem posats enciams, i replantat patates.

Després de sembrar les patates, i com que amb el compost afegit les patateres velles trigaran a arribar les patates a dalt, la palla millor la deixem per un altre dia ;-)

Després vaig plantar els clavells de moro a tres de les parades, la lavanda al costat del camí i de la pèrgola, per marcar l'inici del tros, i el romaní a l'altra punta, fora
de les parades, però al costat del tub de distribució d'aigua.

Abans de marxar, vaig posar compost a les parades que vaig veure més justetes...

Avui, aprofitant el viatge, he carregat al cotxe dos sacs de casa la sogra, un de gallinassa, i un de cendra (molla), i aguantant la respiració fins arribar al tros, l'he posada al compostador, barrejant un xic les capes altes, i també hi he posat la brossa orgànica que tenia a casa. Tinc dos llocs on faig compost, un forat a terra (que va ser el primer), i que tapo amb sac de terra, i un compostador prefabricat que em varen regalar pel meu aniversari. Els dos estan gairebé plens.


Per preparar la parada de les solanàcees, avui he tallat totes les faves que hi quedaven, i les he deixat sobre la parada, pq la protegeixin les sol i evitem facilitar la feina a les males herbes. Segons he llegit, per a que funcionin com a adob verd, és aconsellable tallar la planta i deixar l'arrel dins la terra) abans que les flors passin a ser faves, pq en aquest procés, el nitrogen que ha deixat a la terra mentre creix, el torna a absorvir per poder fer el fruit.
Aprofitant que els camins laterals de les faves es feien practicables, he aprofitat per fer una bona neteja d'herbes, que com comença a fer caloreta i també ha plogut, han sortit amb força. També amb l'eufòria mat-herbes he repasat el camí al voltant de les pesoleres.
El que també ha aprofitat la primavera per sortir son els cargols, les maduixeres estan plenes d'ells, i alguna coliflor sembla que està especialment bona per ells.

Aprofitant les darreres energies que em quedaven (excepte la reserva per collir) he aprofitat per pelar 5-6 canyes que ja teníem tallades i les he posat amb la resta lligades a la pèrgola, ja en tenim una vintena.

Com sempre, abans de marxar, collir 4 coses per no marxar amb les mans buides... Favetes, pèsols i un enciam. Fins la setmana que bé, no crec que hi pugui tornar....



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada